wird in neuem Tab geöffnet

Maya 2016: Bifröst Fluids

Verfasser: Suche nach diesem Verfasser Ross, Aaron F.
Jahr: 2016
Mediengruppe: e-Medien Onleihe
Link zu einem externen Medieninhalt - wird in neuem Tab geöffnet
nicht verfügbar

Exemplare

AktionZweigstelleStandorteMediengruppeStatusFristVorbestellungen
Vorbestellen Zweigstelle: Onleihe Standorte: Mediengruppe: e-Medien Onleihe Status: download Frist: Vorbestellungen: 0

Inhalt

Bifröst is a fluid dynamics engine for high-quality liquids in visual effects, combining the best of volumetric and particle solvers in one tool. This course offers an overview of the Bifröst implementation in Autodesk Maya. Using emitter, collider, accelerator, and liquid property nodes, Aaron F. Ross simulates a medium-scale liquid effect and stores it to disk as a cache. Rendering the surface at full quality requires generating an animated polygon mesh; for a convincing layered material, he shows how to extract Bifröst channel data such as Vorticity and apply it in a shading network. The course concludes with a look at the Aero Solver for atmospheric effects.

Details

Verfasser: Suche nach diesem Verfasser Ross, Aaron F.
Jahr: 2016
opens in new tab
Systematik: Suche nach dieser Systematik eLearning
Interessenkreis: Suche nach diesem Interessenskreis eLearning
Beschreibung: 02:43:01.00
Suche nach dieser Beteiligten Person
Mediengruppe: e-Medien Onleihe