wird in neuem Tab geöffnet
Creating Game Environments in Maya and Photoshop
Verfasser:
Suche nach diesem Verfasser
Crespi, Adam
Mehr...
Jahr:
2012
Mediengruppe:
e-Medien Onleihe
Link zu einem externen Medieninhalt - wird in neuem Tab geöffnet
Aktion | Zweigstelle | Standorte | Mediengruppe | Status | Frist | Vorbestellungen |
Vorbestellen
|
Zweigstelle:
Onleihe
|
Standorte:
|
Mediengruppe:
e-Medien Onleihe
|
Status:
download
|
Frist:
|
Vorbestellungen:
0
|
This course is a practical guide to constructing 3D buildings that can be used to populate video game environments. Author Adam Crespi starts with a gas station taken from a photograph-retrieving measurements and dimensions with modular blocking and planning techniques in Adobe Photoshop-and then re-creates the building in Maya with polygonal modeling and advanced texturing techniques. The course shows how to model elements such as walls, doors, and roofs, including stacking UVs on a texture sheet, and also sheds light on simulating real-world details like dirt, wear, and grime, using ambient occlusion and normal baking in a high- to low-poly workflow. The final chapter shows how to export the model to the Unity gaming engine for final cleanup and rendering.
Jahr:
2012
Aufsätze:
Zu diesem Aufsatz wechseln
opens in new tab
Diesen Link in neuem Tab öffnen
Mehr...
Systematik:
Suche nach dieser Systematik
eLearning
Interessenkreis:
Suche nach diesem Interessenskreis
eLearning
Beschreibung:
05:10:46.00
Suche nach dieser Beteiligten Person
Mediengruppe:
e-Medien Onleihe